Nehostinná spojnice Nuslí a Pankráce se promění v příjemný živý bulvár |
Čtvrtek, 17. březen 2016 07:55 |
Oplocený strom uprostřed přechodu, nebezpečné podchody, hluk, prach nebo zbytečně složité přestupy z tramvaje na autobus. S takovými problémy se uživatelé Táborské ulice svěřili architektům Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Odborníci zohlednili podněty obyvatel a v úterý 15. března představili návrh rekonstrukce. K plánovaným změnám se teď mohou místní znovu vyjádřit. „Když jsme se místních ptali na názor, tak si často stěžovali, že při návštěvě nuselské polikliniky musejí nebezpečně přebíhat z protilehlé zastávky, kde chybí přechod. Proto ho tam doplňujeme a tramvajová zastávka by měla být nově bezbariérová,“ uvedl příklad konkrétní změny ředitel IPR Praha Petr Hlaváček. Nad historickou Nuselskou radnicí přibude po obou stranách ulice stromořadí, které sníží hluk a vytvoří pod stromy příjemné prostředí pro posezení. Okolní obchody tak získají motivaci otevřít předzahrádky a podpořit aktivní život v ulici. V navazující ulici Na Veselí architekti z IPR navrhují doplnit stromořadí a podélné parkování, čímž bude v celé délce obnovena příjemná městská ulice, kterou její obyvatelé znají z okolí zastávky Na Veselí. Další novinkou, na kterou se mohou místní těšit, je přímé napojení zatahujících tramvají z Táborské ulice do vozovny. Díky tomu dojde k provozní úspoře dopravního podniku, ale hlavně se v ulici Na Veselí výrazně sníží noční hluk, na který si občané často stěžují a po dlouhých letech se tak budou moct v klidu vyspat. „Čtvrtstoletí po pádu Berlínské zdi jsou Nusle a Pankrác stále rozděleny plotem od Nuselského mostu přes celé náměstí Hrdinů. Rekonstrukce v oblasti ulic Táborská, Na Pankráci a 5. května nám dává příležitost polidštit celé území, znovu spojit Pankrác s Nuslemi a obnovit důstojnost náměstí Hrdinů,“ upozornil starosta městské části Praha 4 Petr Štěpánek. Rekonstrukce by měla probíhat v několika etapách. První z nich úprava Táborské ulice a ulice Na Pankráci by měla začít v letech 2018 a 2019. Další etapou by měla být rekonstrukce prostor v bezprostřední návaznosti na severojižní, která směřuje k výslednému ideálnímu stavu. Tento krok však ještě musí prověřit Studie humanizace magistrály, kterou IPR Praha připravuje ve spolupráci s městskými částmi. Foto a zdroj: IPR Praha (ewe) |